מה זה ריקול לרכב (קריאת שירות חוזרת לתיקון רכב)?

ריקול לרכב הוא כאשר סוכנות התקנים לנהגים וכלי רכב (DVSA) או יצרן הרכב מוצאים בעיית בטיחות אפשרית ברכב או ברכיב מסוים ברכב. ריקולים כרוכים לרוב בבלמים, דלק, כריות אוויר, היגוי, סכנת שריפה או חגורות בטיחות. אם המכונית שלך נזכרת, חומרת הבעיה תכריע את השלבים הבאים, ואלה יועברו על ידי ה-DVSA או היצרן.

מה זה ריקול לרכב?

ריקול לרכב יישאר פתוח ללא הגבלת זמן, עם זאת, האינטרס שלך וגם לנהגים אחרים הוא לטפל בבעיה במהירות האפשרית כדי להבטיח שהמכונית בטוחה לנהיגה.

לשם מה ניתן להחזיר את המכונית שלך?

ניתן להחזיר את המכונית שלך לאחזור מכמה סיבות, אך הן נובעות בדרך כלל מחששות בטיחות לאחר שכבר החלה מכירת מכונית לנהגים. ישנן רמות שונות של ריקול בהתאם לחומרת הבעיה.

הרמה הגבוהה ביותר של ריקול היא "Stop Drive Recall". זהו מצב שבו אין לנהוג בכל רכב שנפגע מרקול יצרן בשום פנים ואופן. עם זאת, רמת ריקול זו היא נדירה ביותר שכן מבחני בטיחות קפדניים נערכים לפני שהמכונית יוצאת למכירה.

בדוק גם: טלגרם קבוצות

הרמה הבאה היא "ריקול בטיחותי". זהו הסוג הנפוץ ביותר של ריקול, שבו מכונית תיזכר אם הרכב או רכיב מסוים נחשב לסיכון על ידי ה-DVSA או מהנדסי היצרן. במקרה של ריקול בטיחותי, אתה עדיין יכול להמשיך לנהוג, אלא אם כן הומלץ אחרת בזמן ההמתנה לתיקון הבעיה.

האם אתה צריך לשלם עבור עבודת ריקול רכב?

כל עבודות ריקול המכוניות יבוצעו ללא תשלום על ידי סוכנויות זכיינות מטעם היצרנים. זה לא משנה כמה זמן חלף מאז הפניה של הודעת ריקול, אז ודא שלא תתבקש לשלם עבור כל עבודה שנעשתה בגלל ריקול. אתה תידרש לשלם רק עבור כל בעיה עם המכונית שלך שמחלקת השירות עשויה לגלות בזמן העבודה על המכונית שלך.

כיצד לברר אם המכונית שלך נזכרת

בשלב הראשון, ה-DVSA או היצרן יפנו אליך כי לרכב שלך יש בעיית ריקול באמצעות מכתב. המכתב יודיע לך על הבעיה וימליץ לך ליצור קשר עם הסוחר ממנו רכשת את רכבך או ליצרן.

אם לא תקבל מכתב, ה-DVSA ויצרני הרכב עובדים יחד כדי להתריע לתקשורת כדי להבטיח שכל הבעלים שהושפעו מהריקול מודעים לבעיה. בכל מהדורות התקשורת, הן יכללו פרטי התקשרות כדי שתוכל ליצור קשר עם הגורמים הרלוונטיים.

דרך נוספת שבה תוכל לבדוק אם המכונית שלך מעורבת בהחזרות בטיחותיות היא באמצעות אתר האינטרנט הממשלתי. מאז 2017, כל הריקולים הוצגו בהיסטוריה המקוונת של GOV של כל המכוניות המשומשות.

האם ריקול בטיחותי ישפיע על ערך המכונית שלי?

ברוב המקרים, ריקול מתבצע כדי לפתור באופן יזום בעיות בטיחות אפשריות, כך שזה לא אמור להשפיע על ערך המכירה החוזרת של מכונית . עם זאת, פרסום רע על דגם מסוים ותאונות המתרחשות עקב בעיית ריקול עלולים להשפיע לרעה על הערך עקב ירידה בביקוש.

שתף את המאמר "מה זה ריקול לרכב (קריאת שירות חוזרת לתיקון רכב)?" עם חברים
מה זה ריקול לרכב
מה זה ריקול לרכב
קבל חדשות רכב ישירות לתיבת המייל שלך!