2WD, 4WD, או AWD: מה אתה צריך לבחור?

אחד הגורמים העיקריים המשפיעים על רכישת רכב של נהגים רבים הוא סוג הכוח שהמנוע שלהם מציע. עם זאת, הכוח שנוצר על ידי המנוע לא אומר כלום אם אין לו את מערכת ההנעה הנכונה להעביר את האנרגיה לכביש.

קיימים שלושה סוגים שונים של מערכות הנעה: 2WD, 4WD ו- AWD. בעוד כמה נהגים מעדיפים את היציבות של AWD, אחרים מעדיפים את המתיחה של 4WD. מערכת הנהיגה שתתאים לך תלויה לחלוטין בסוג הנהיגה שאתה עושה, והסיבה לנהיגה. אז, הנה כמה עובדות על מערכות כונן כדי לעזור להפוך את ההחלטה שלך קלה יותר.

2WD: הנעה קדמית או הנעה אחורית?

ניתן לחלק עוד יותר רכבי 2WD בהנעה אחורית (RWD) ובהנעה קדמית (FWD). שני המונחים פשוט מציינים לאיזה מהגלגלים כוח המנוע ממוקד.

הנעה קדמית

לרוב רכבי הנוסעים הנמכרים כיום יש FWD, בשל יעילות החלל שלהם, צריכת דלק טובה יותר בשל משקל כולל מופחת, ועלויות ייצור כלכליות. אחד היתרונות שיש גם את מקור הכוח וגם את מערכת ההנעה בחלק הקדמי של הרכב הוא שיש יותר מקום למטען ולנוסעים.

מכיוון שכמעט 65% ממשקל הרכב ממוקם מעל הגלגלים הקדמיים במכונית FWD, הם מיומנים בטיפול במשטחי כביש חלקלקים בזמן נסיעה במהירויות איטיות. עם זאת, חוסר איזון קדמי זה במשקל כבד, בשילוב עם חובות ההיגוי המבוצעות על ידי הגלגלים הקדמיים, יכול להיות שלרכב יהיה טיפול כללי לקוי, במיוחד כאשר לא מאוזן על ידי הנוסעים וכאשר נוסעים במהירויות גבוהות.

שילוב זה של היגוי ונהיגה פירושו גם שהצמיגים לובשים בקלות רבה יותר מאשר במערכות הנעה אחרות, כך שתצטרכו תיקון צמיג ושירות לעתים קרובות יותר.

הנעה אחורית

באופן מסורתי, רוב כלי הרכב הנוסעים היו מצוידים RWD בשל העיצוב המחוספס והפשוט בו זמנית שלה, וזה היה גם זול לייצור. ה- RWD הטיפוסי שהוקם חיבר את המנוע ואת תיבת ההילוכים לסרס האחורי באמצעות כונן שרץ לאורך מרכז הרכב.

לרכבי RWD יש את הגלגלים הקדמיים שלהם כדי לנווט את הרכב בעוד הגלגלים האחוריים מספקים את הכוח להזיז את הרכב. חלוקת עבודה זו פירושה שיש עלייה משמעותית במתיחה, ולכן, האצת הרכב ככל שמשקל הרכב עולה. יתרון נוסף לרכבי RWD הוא שמכיוון שהמשקל מחולק באופן שווה יותר על כל ארבעת הצמיגים, הבלאי על הצמיגים מצטמצם, והטיפול בפינה גדל.

החיסרון הגדול ביותר עבור רכבי RWD הוא הטיפול שלהם במזג אוויר רטוב וחלקלק. אפילו עם טכנולוגיית בקרת המתיחה המודרנית, וצמיגי אחיזה וביצועים גבוהים, עדיף להשאיר רכבי RWD במוסך במהלך הגשם והשלג.

4WD: הטוב משני העולמות?

מערכות 4WD קשורות בדרך כלל לכלי רכב כבדים, שטח, כי לעתים קרובות צריך לחצות סביבות קיצוניות. הסיבה שהם יכולים לעשות זאת בצורה כה יעילה היא שהם יכולים לנצל כל גלגל באופן עצמאי, אם יש להם דיפרנציאלים, או בו זמנית לשלוח את כל כוח המנוע לכל ארבע פינות הרכב, ומאפשר אחיזה קיצונית לאורך משטחים תלולים, עמידים או בעלי אחיזה נמוכה.

בעוד שחלק מכלי הרכב המודרניים של 4WD יכולים לעבור באופן אוטומטי בין 4WD ל- RWD, אחרים דורשים מהנהג לעבור באופן ידני בין מערכות כונן. אלא אם כן אתה עושה הרבה הרפתקנות מחוץ לכביש, יש עבודה הדורשת ממך לנסוע בתנאים קיצוניים, או שאתה גר בחלק מחוספס במיוחד של המדינה, 4WD הוא בדרך כלל מיותר עבור מצבי נהיגה יומיומיים.

למרות הרעיון של המתיחה מוגברת יכול להופיע תכונה אטרקטיבית ברכב, זה יכול לעכב טיפול בפינה ולפגוע drivetrain אם מונע זמן רב מדי על כבישים שטוחים.

AWD: שליחת כוח לאן שאתה צריך את זה

למרות 4WD ו AWD משמשים לעתים קרובות לסירוגין, הם מערכות שונות להפליא. נקודת ההבדל העיקרית היא שבעוד ששתי מערכות ההנעה מכוונות את כוח המנוע לכל ארבע פינות הרכב, מערכת ה-AWD מגיבה יותר. מערכות AWD יכולות לכוון כמויות שונות של כוח לגלגלים שונים בהתאם לתנאים שחווה גלגל זה כפי שזוהה על ידי החיישנים.

במצבי נהיגה יומיומיים, AWD בדרך כלל לכוון את הכוח לגלגלים הקדמיים רק לעסוק הגלגלים האחוריים בעת הצורך. משמעות הדבר היא שהם כלי רכב נהדרים לשינוי תנאי מזג האוויר, במיוחד בוץ ושלג, והם משמשים לעתים קרובות ברכבי שטח ומיניוואנים.

החיסרון העיקרי לרכב AWD הוא המשקל הנוסף של מערכת ההנעה, אשר מפחית את התאוצה, בתורו, מגביר את צריכת הדלק.

לסיכום

המפתח לבחירת הרכב הנכון עבורך הוא לשקול לאיזו מטרה אתה זקוק ביותר לרכב. אם מחוץ לכביש הולך להיות השטח העיקרי שאתה נוסע, אז 4WD הוא האפשרות בשבילך. עם זאת, אם אתה צריך משהו גמיש יותר, ולאחר מכן בחר AWD. שקול אילו גורמים אחרים משפיעים על הרכישה שלך, כגון צריכת דלק, חדר נוסעים או האצה, ובחר את מערכת ההנעה המתאימה ביותר למצב הנהיגה היומיומי שלך

שתף את המאמר "2WD, 4WD, או AWD: מה אתה צריך לבחור?" עם חברים
מה לבחור 2WD, 4WD, או AWD
מה לבחור 2WD, 4WD, או AWD
קבל חדשות רכב ישירות לתיבת המייל שלך!