יש לי מערכת ! האם היא עובדת ?

בכל יום, פושעים מצליחים להתחמק מפשעים, רק כי מערכות מעקב מותקנות בצורה שגויה או שלא עובדות בכלל !!! עליכם כלקוחות לוודא כי מערכות מצלמות האבטחה שבבתיכם פועלות כראוי… זאת אולי נשמעת לכם כמו משימה די פשוטה, או שגרתית, אך רבים מהמתמגנים העסקיים והביתיים פשוט לקחו להם טכנאי או חברה ש… שכחה להגדיר, בצעה שינויים ולא בדקה אותם ,או פשוט לא ידעה מה לעשות מחמת חוסר מקצועיות…

עכשיו נעבור על כמה טעויות נפוצות שנעשות בתדירות גבוהה יחסית וניתן יהיה למנוע עם יותר תשומת לב וידע מצד הלקוח.

המצלמות עובדות בכלל?

זה אולי נשמע פשוט ומאוד וטריוויאלי, אבל מצלמות שאינם בתפקוד הם בעיה אמיתית ונפוצה, שאלו את עצמכם האם חלה הפסקת חשמל בזמן האחרון שאולי שרפה את שנאי המערכת? האם המצלמות ישנות ולא עובדות כראוי? האם המצלמות היו מותקנות כאשר רכשתם את הנכס? ללא קשר לשום דבר אתם כלקוחות צריכים לוודא אחת לרבעון שכל אחת מהמצלמות שלכם מתפקדות כראוי ומציגות תמונה ברורה וחלקה !!! מצלמות יכולות להתעוור, לאבד את המיקוד שלהם, או לעיתים להישרף על ידי נחשול מתח, ואם אתם כלקוחות לא בודקים אותם באופן שגרתי, אתם לא תדעו כאשר הם יצאו מכלל שימוש עד שיהיה כבר מאוחר מדי.

האם DVR או NVR בעצם מקליט ?

אז בהנחה שיישמתם את הרשום לעיל, בואו נדאג שלא יקרה הדבר הבא:

-משהו קרה ואין לי הקלטה של זה !!! אבל המערכת הייתה בעבודה. אופס, מישהו שכח ללחוץ הקלטה או להגדיר תגובה לתנועה ?

אם אתם או מתקין עושים שינוי בתצורה, או שמישהו אחר עובד עם מערכת האבטחה שלכם, תמיד לבדוק שההקלטה פעילה. אנחנו בסיבים תשתיות תקשורת לעסקים לא יכולים להדגיש את זה מספיק !

אני משוכנע שמערכת ההקלטה שלי מחוברת כהלכה !!! אהה… אתה עלול להיות מופתע!

כמה פעמים ובכמה עסקים ובתים נדהמנו לגלות מצלמות אבטחה שפשוט מנותקות מה-DVR. הדבר נפוץ במיוחד בברים, מסעדות, ומקומות דומים שבהם תחלופת הבעלות עשויה להשתנות יחסית לעתים קרובות. דבר זה גם נובע כשמתקינים מרובים עבדו על מערכת המעקב ולא חברה אחת מסודרת, אז אם אתם רואים פלאגים קואקסיאליים מרחפים להם, לא להתעלם מזה. מה עוד? ראינו תשתיות מנותקת במצלמות עצמם כאלה שמחוברות רק למתח ואינן משדרות תמונה לשום מקום, כמו כן, אם יש מערכת משולבת (IP ואנלוגי) חשוב לוודא שהמערכת מחובר לרשת קווית ולבדוק שכל הכוננים קשיחים עובדים ויכולים ללכוד את הוידיאו.

כמה זמן אתה הקלטה לי? האם יש לי מספיק מקום אחסון במערכת?

זהו תרחיש מפחיד, יותר ממה שהוא נשמע. בהנחה שהכול עובד כראוי והמערכת מקליטה צריך תמיד לוודא שיש מספיק מקום אחסון והוא נכון ביחס לכמות הזמן הרצוי להקלטה אל מול כמות המצלמות במערכת. אין דבר יותר מאכזב מלגלות ששבוע שעבר בוצע פשע והמערכת מציגה הקלטות של מקסימום 40 שעות אחורה…

תרחיש זה יכול לבוא לידי ביטוי במיוחד למי שמקליט על בסיס זיהוי תנועה, כאשר יש תנודתיות גבוהה ולא צפויה בסה"כ התנועות הנרשמות באתר המצולם.

האם מצלמות האבטחה שלך מכסות את האזורים הנכונים?

זו אמנם נשמעת כמו שאלה די טיפשית ואתם בטוחים שהכול בסדר ואתם ודאי מקליטים ומצלמים את האזורים הנכונים, אבל… עדיף לבדוק ולעבור על הכול, היו דברים מעולם!

האם אתם משתמש במצלמות האבטחה הנכונות? האם הם מתאימות לתפקיד שלשמו התקנתם אותם?

לא כל מצלמה מתאימה לכל שימוש, כמו שלא תשתמשו במקל נהרות בכדי לדוג בים כך גם לא תעשו שימוש באורך מוקד קצר לצילום למרחק… נכון? אז אל תהיו כל כך בטוחים שהמתקין עשה הכול כמו שצריך! לבדוק לבדוק לבדוק ! לצלם ממרחק עולה יותר, אין הרבה מה לעשות בנושא הזה אבל לעיתים כדי "לצאת בסדר עם הלקוח, חברות מתקינות ציוד זול יותר בכדי להפטר מתלונות הלקוח אז נא לבדוק תמיד אם הרזולוציה מספיקה כדי ללכוד פרטים במרחק הרצוי, שקלו לשדרג אם לא, קשה מאוד לזהות אירוע פלילי על בהקלטה אז דאגו לעשות דברים נכון, תריצו כמה בדיקות חייגו לחברה עם ניסיון, אתם לא תצטערו על כך.

עוד מידע על מצלמות אבטחה – https://sivim.co.il/security-cameras

שתף את המאמר "יש לי מערכת ! האם היא עובדת ?" עם חברים
יש לי מערכת ! האם היא עובדת ?
יש לי מערכת ! האם היא עובדת ?
קבל חדשות רכב ישירות לתיבת המייל שלך!