6 טיפים לשמירה על סוללת הרכב שחובה להכיר!

כשמחשבים על תחזוקת רכב, רוב האנשים מזניחים את הסוללה. טמפרטורה, לחות וגורמים אחרים יכולים להשפיע על תוחלת החיים של סוללת מכונית. רוב הסוללות נמשכות בממוצע ארבע שנים, אך בתנאים אידיאליים, סוללה יכולה להימשך עד שש שנים.

טמפרטורות קיצוניות וטיולים קצרים תכופים מכבידים על הסוללה ומקצרים את חייה מכיוון שהיא לעולם לא משיגה את מלוא הטעינה שלה. שילוב סידורים יעזור למקסם את הטעינה של סוללה.

שמירה על הסוללה ושמירה על טעינתה יאריכו את חייה ואת ביצועיה. כדי לסייע בהגדלת חיי הסוללה, כבה את האורות ואביזרים אחרים כאשר המכונית אינה בשימוש.

כיצד פועלת סוללה

לסוללת מכונית יש שישה תאים המורכבים מצלחת עופרת, צלחת דו תחמוצת עופרת, ותמיסת אלקטרוליט חומצה גופרתית. תגובה כימית בין שלושת החלקים מייצרת חשמל ומשנה את רכיבי הסוללה. החשמל זורם מהעמדות לתוך המנוע כדי להפעיל את המכונית שלך. זרם חשמלי הנשלח לסוללה הופך את התגובה הכימית, וטוען את הסוללה לשימוש עתידי.

בטיחות תחילה

לפני שתתחילו בתחזוקת סוללה, זכרו נהלי בטיחות לטיפול בכימיקלים מסוכנים ובחשמל. אל תעבוד על הסוללה בזמן שהיא מחוברת למכונית. יש להרכיב משקפי בטיחות, כפפות גומי ושרוולים ארוכים להגנה מפני כוויות כימיות מהחומצה הגופרתית.

בדיקה חזותית של הסוללה

בדוק את העמודים עבור קורוזיה, שהוא שינוי צבע דמוי קרום על מסוף הסוללה וכבלים. סימנים של קורוזיה אומר הסוללה שלך כבר לא עובד כמו שצריך. חפש סדקים, דליפות, בליטה או כל עיוות אחר בדיור הסוללה. אבטחו את פס ההחזקה המבטיח שהסוללה תשבו בצורה נוחה וימזערו את הרטט.

לנקות קורוזיה

קיימות שתי שיטות עשה זאת בעצמך להסרת קורוזיה מהסוללה. מערבבים מים וסודה לשתייה לתמיסה. החל את ההדבקה על מסוף הסוללה ועל הכבלים. לאחר שהוא סיים לבעבע, לשפשף את הטרמינל עם מברשת שיניים או מברשת תיל ולשטוף את הדבק עם מים.

השיטה השנייה משתמשת בקוקה קולה כפתרון ניקוי. קח פחית קולה של 12 אונקיות, ושפכו אותה באופן שווה על מסופי הסוללה והכבלים. במידת הצורך, יש לשפשף עם מברשת שיניים או מברשת תיל.

אתה יכול גם לרכוש תרסיס ניקוי סוללה שתוכנן במיוחד כדי לנקות קורוזיה. כל שעליך לעשות הוא לעקוב אחר ההוראות על המיכל.

בדוק את רמות הנוזלים: פתיחת הסוללה

מכיוון שהסוללות משתמשות בתמיסה של חומצה ואלקטרוליטים כדי לייצר חשמל, הסוללה לא תפעל אם הפתרון אינו נכון. עם הזמן, המים בתמיסה מתאדים, ורמת הפתרון מתדלדלת לאט. כאשר הוא מקבל נמוך מדי, הסוללה מפסיקה לעבוד.

לסוללות מסוימות יש כובעים נגישים בקלות, מה שהופך את בדיקת רמת הנוזל לתהליך מהיר וקל. נקה תחילה את פני הסוללה כדי למנוע נפילת לכלוך לפתרון הסוללה. קח מברג שטוח וחטט בעדינות בכיסוי תא הסוללה כדי להסיר אותו. היזהר מאוד כי חומצת סוללה יכולה לשרוף את העור שלך, הבגדים שלך, ואת הצבע של המכונית שלך.

בדיקת רמות הנוזלים: מילוי הסוללה

כאשר אתה מסתכל בתוך בארות הסוללה שלך, אתה צריך לראות את פתרון אלקטרוליט ואת לוחות המתכת. בסוללה מלאה כראוי, פתרון האלקטרוליט יהיה בערך חצי אינץ 'מעל החלק העליון של הצלחות. יש דרך קלה לדעת אם הסוללה מלאה לחלוטין. כאשר רמת הפתרון מגיעה לתחתית צינור המילוי, תראה מניסקוס, או קו מים בצורת מעוקל, לפתח.

אם רמת הפתרון נמוכה, מלאו היטב את הסוללה במים מזוקקים, אותם תוכלו לקנות בכל חנות מכולת. אין להשתמש במי ברז, מכיוון שהמינרלים במי הברז יפגעו בסוללה. השתמש במילוי סוללה, שהוא צינור ארוך עם נורה בחלק העליון כדי לחדש את תאי הסוללה שלך.

בדיקת טעינת הסוללה

כדי לבדוק את האלקטרוליט בכל תא, השתמש בהידרומטר. לסחוט את הכדור על הידרומטר ולמשוך את הפתרון לתוך הבוחן. הקלט את הקריאה לפני התזת הפתרון בחזרה לאותו תא. לסוללה טעונה במלואה צריכה להיות קריאה של 1.265 ומעלה. אם הקריאה נמוכה, בסביבות 1.200, יהיה צורך לטעון את הסוללה. ניתן להשלים זאת בבית עם כבלי מגשר ורכב טעון במלואו או בחנות לתיקון הרכב המקומית שלכם.

חפש איש מקצוע

אם הסוללה שלך מתוחזקת ונטענת כראוי, אך המכונית שלך עדיין לא מופעלת, ייתכן שקיימת בעיה במערכות האחרות שלך. קח את הרכב שלך לחנות רכב מכובדת לבדיקת מערכת התחלה וטעינה.

כתיבת תגובה

Scroll to Top