תיקון חגורה רכב ותחזוקה – כל מה שצריך לדעת

חגורת הנחש, הידועה גם כחגורת הכונן, אחראית לחיבור האלטרנטור, הגה הכוח, AC ורכיבים חשובים אחרים לגבעת הארכובה. גל ארכובה הוא חלק מהמנוע ומספק כוח לאטרנטור. גל ארכובה עשוי גם לספק כוח למשאבת המים בחלק מהמכוניות.

עם הזמן, חגורת הכונן תפתח בלאי בגלל החום שנגרם על ידי המנוע. בסופו של דבר, החגורה תישבר, מה שהופך את ההיגוי לקשה. עבור מכוניות שבהן משאבת המים נשלטת גם על ידי גל ארכובה, שבירה של חגורת הכונן עלולה לגרום למנוע להתחמם יתר על המידה, מה שעלול לגרום לבעיות חמורות לרכב שלך.

עם תחזוקה נאותה,אתה יכול להגן על המכונית שלך מפני נזק חמור ולחסוך לעצמך קצת כסף על תיקונים.

תחזוקת חגורה בסיסית

כדי להגדיל את תוחלת החיים של חגורת הנחש של המכונית שלך, יש כמה טיפים תחזוקה בסיסיים אתה צריך להיות מודע.

  • דע היכן נמצאת החגורה שלך. המיקום המדויק של חגורת הנחש עשוי להשתנות בהתאם למכונית. עבור רוב המכוניות, החגורה תהיה ממוקמת בחלק הקדמי של המנוע. בעת בדיקת החגורה, ודא תמיד את המכונית כבויה מקורר.
  • החגורה שלך צריכה להיבדק עם כל החלפת שמן. מכניקה בדרך כלל לבדוק את החגורה כדי להבטיח שלא נגרם נזק משמעותי. עם זאת, בדיקת זה בעצמך היא פשוטה למדי.
  • ודא החגורה מיושרת על גלגלות כראוי. אם החגורה מחליקה מהניבלות, ייתכן שהמכונית שלך לא תפעל כראוי או שרכיבים חשובים עלולים לאבד כוח.
  • תבדוק את מתח החגורות שלך. המתח מווסת את כמות המתח המונח על החגורה כדי לוודא שהוא נשאר על גלגלות. אם המתח רופף, החגורה יכולה להחליק מהניבלות ולגרום לרכיבים המופעלים על ידי החגורה לאבד כוח.
  • דע את כלל האצבע החשוב. אם יש יותר משלושה סדקים בחלל של 1 אינץ' על החגורה, הגיע הזמן להחליף אותו.
  • חגורה אחת בדרך כלל נמשכת 60,000-100,000 קילומטרים. חגורות לא צריך להיות שונה לעתים קרובות אלא אם כן הם מזדקנים או יש נזק שנגרם.

סימני אזהרה

ודא שאתה יודע איך לדעת אם החגורה שלך בסכנת שבירה. ייתכן שתרצה להתקשר למכונאי או לבדוק את החגורה שלך אם אתה מבחין באחד מסימני האזהר ההבאים :

  • רעש חריקה מגיע מהמנוע
  • בדוק שנורת הסוללה דולקת
  • חריצים, פריחות או סדקים בחגורה
  • כתמים חלקלקים או חלשים בחגורה
  • גומי מתקלף מהחגורה
  • אדים או אדים שמגיעים מתחת למכסה המנוע
  • סימנים אחרים של התחממות יתר של המנוע

החלפת חגורה שבורה

תיקון חגורה שחוקה או פגומה אינו אפשרי. תצטרך להחליף את החגורה במקום לנסות לתקן אותה. אם אתה לא מכיר את מה שקורה מתחת למכסה המנוע, אולי תרצה לגייס את עזרתו של מכונאי.

אם ברצונך לנסות להחליף את החגורה בעצמך, השתמש בהוראות הבאות כהנחיות כלליות. (זכור, כל מכונית שונה, ושינוי החגורה על מכוניות מסוימות עשוי לדרוש כלים מיוחדים.) שינוי החגורה צריך לקחת רק כ -15 דקות.

  1. ודא שהמכונית כבויה ומתקררת לפני שתגע בכל חלק של המנוע.
  2. קרא את דיאגרמת ניתוב החגורה שלך. זה יכול להיות מתחת למכסה המנוע או במדריך של המכונית שלך.
  3. השתמש מפתח ברגים, ratchet, או כלי חגורת נחש מיוחד כדי לשחרר את מתח החגורה.
  4. הסר את החגורה הישנה מהסולסולות.
  5. בדוק כדי לוודא שהגלוליות מסתובבות בחופשיות.
  6. החזק את החגורות הישנות והחדשות זו לצד זו כדי לוודא שהן באותו אורך ורוחב.
  7. לאחר דיאגרמת הניתוב, התקן את החגורה החדשה. ודא שהצד החריץ של החגורה החדשה ממוקם על הצד המנוטרל של גלגלות. (המכונית שלך עשויה או לא יכולה להיות גלגלות מחורצות.)
  8. הדק את החגורה על ידי דחיסת המתח.
  9. תבדוק את המתח של החגורה שלך. משוך את החגורה. אם זה נמתח רחוק יותר מסנטימטר אחד, הוא רופף מדי.
  10. לפני הפעלת המכונית שלך, לבדוק שוב כדי לוודא את החגורה מנותבת כראוי, החגורה ממוקמת ישר על גלגלות, וכי יש מספיק מתח.

לאחר החלפת החגורה, השאר את מכסה המנוע פתוח ונסה להפעיל את המכונית כדי לוודא שלכל הרכיבים יש כוח. שים לב לחגורה כדי לוודא שהיא מסתובבת כראוי על גלגלות. אם קיימות בעיות כלשהן, בדוק את דיאגרמת הניתוב שלך כדי לוודא שניתבת את החגורה כראוי.

למרות שהחלפת החגורה היא חלק פשוט יחסית של תחזוקת הרכב, להתייעץ עם מכונאי אם יש לך ספקות לגבי ההתקנה. חגורה מותקנת כראוי עלולה לגרום לבעיות גדולות עבור המכונית שלך.

כתיבת תגובה

Scroll to Top