רדיאטור לרכב: איך עובד הרדיאטור ברכב

יש כל מיני רדיאטורים, אבל הנפוץ ביותר הוא כנראה אחד בתוך המכונית שלך. הרדיאטור של הרכב שלך הוא חלק מכריע בשמירה על המכונית שלך פועלת בצורה חלקה ובטוחה. המטרה העיקרית של הרדיאטור היא לשמור על המנוע של המכונית שלך מגניב בזמן שהוא פועל אפילו בטמפרטורות הקיצוניות מתחת למכסה המנוע.

ללא הרדיאטור, המכונית שלך תתחממ במהירות ותגרום נזק מתמשך למנוע ולרכיביו. אם אתה מודאג ממצב הרכב והרדיאטור שלו, הנה כמה דברים שאתה צריך לזכור בעת הפעלת הרכב שלך.

כך עובד רדיאטור לרכב

מערכת הקירור של המנוע שלך מתרכזת סביב הרדיאטור. מנוע של מכונית מייצר הרבה חום במהלך תהליך הבעירה. זה אומר שצריך לקרר אותו כל הזמן. אחרת, הבוכנות בתוך המנוע עלולות לתפוס ולהישבר לשניים, או אטם ראש יכול להתפוצץ. המנוע מנסה לשמור על קור רוח בדרכים שונות. מערכת הפליטה מסיטה חום דרך צינורות מתא המנוע לאטמוספירה בעוד שמן משמן את המנוע כדי להפחית חיכוך וחום. כאשר שני חלקים אלה של מערכת הקירור אינם מצליחים לקרר את המנוע מספיק, תרמוסטט ליד חזית המנוע מפעיל את שחרור נוזל הרדיאטור (מים וקירור) המוחזק ברדיאטור. נוזל רדיאטור זה עובר את החלקים החמים ביותר של המנוע ואוסף חום, ואז חוזר לרדיאטור. שטח הפנים השופע של הרדיאטור מאפשר לחום שקירור הקירור שנאסף להתפוגג. זה שומר את נוזל הרדיאטור לטיול נוסף דרך המנוע.

הנה מה לעשות אם המכונית שלך מחממה יתר על המידה

ככל שהרכב שלך מזדקן, בעיות יכולות לעלות שגורמות למערכת הקירור שלך להפסיק לפעול כראוי. זה תמיד רעיון טוב לבדוק את המחוגים על לוח המחוונים שלך כדי לקבוע אם המנוע שלך מתחמם מדי. אם אתה חושד שהמנוע שלך עשוי להתחמם יתר על המידה, החלונות כלפי מטה וכבה את מיזוג האוויר. אם המנוע שלך ממשיך לעלות בטמפרטורה, לעצור בצד ולפוצץ את מכסה המנוע כדי לעזור לקרר אותו. לאחר שהרכב שלך בטוח לנהיגה, נסה להביא אותו לטכנאי מוסמך לאבחון ותיקון מהר ככל האפשר.

החלפת רדיאטור או חלק אחר של מערכת הקירור של הרכב יכולה להיות יקרה, אבל זה שווה את זה בטווח הארוך. אחרי הכל, מנוע חדש הוא הרבה יותר יקר מאשר רדיאטור חדש.

1 תגובות על “רדיאטור לרכב: איך עובד הרדיאטור ברכב”

  1. יואל

    מגניב את הבטיחות שלך בכביש על ידי מעקב אחרי מהירותך ומתרעים אותך במקרה ששונה מן המותר.

כתיבת תגובה

Scroll to Top