מה לעשות כאשר נורית מנוע דולקת ברכב

בעלי רכבים רבים נאנחים או נבהלים כשהם רואים את אור מנוע הבדיקה האיום נדלק. זה לעתים קרובות כי אין סיבה נראית לעין למה שלא בסדר. אבל אל תיכנס לפאניקה עדיין. הודעה על תאורת מנוע בדיקה או מנוע שירות היא לעתים קרובות תוצאה של משהו פשוט וקל לתיקון.

רוב הסיכויים שזה בגלל מערכת האבחון המשולבת שלך. זהו מחשב ברכב שלך יכול לשלוט ולנטר את ביצועי המכונית. כאשר יש משהו יוצא דופן או חלק מהרכב פועל פחות מאופטימלי, המחשב של הרכב ומערכת האבחון על הסיפון (או OBD) ידליקו את נורית מנוע הבדיקה כדי ליידע אותך שיש בעיה.

לקחת את הרכב שלך לחנות של טכנאים מוסמכים הוא הרעיון הטוב ביותר כדי לקבל את האבחנה המדויקת ביותר, אבל אתה עדיין צריך לדעת מה להיזהר. להלן שלושה שלבים חשובים שעליך לנקוט כאשר אתה מבחין כי נורית מנוע הבדיקה דולקת.

1. ודא שאין בעיה רצינית

למרבה המזל, מערכת האבחון המשולבת של המכונית שלך תתריע בפניך אם יש בעיה חמורה או דחופה עם המנוע שלך. תוכל לדעת כי נורית מנוע הבדיקה תהבהב במקום להישאר מוארת בהתמדה. אם זה המקרה, להפסיק לנהוג במכונית שלך מיד יש לי את זה בדק על ידי טכנאי מקצועי. עם זאת, אם נורית מנוע הבדיקה של הרכב פשוט מוארת ולא מהבהבת, אתה יכול להרגיש חופשי לבדוק את הבעיה קצת יותר בעצמך לפני התייעצות עם טכנאי.

2. קבל את הקוד לקרוא על ידי איש מקצוע

כאשר נורית מנוע בדיקה נדלקת, היא תוצאה של קוד בעיות אבחון (הידוע גם בשם DTC). כדי ללמוד מה זה אומר, קח את הרכב שלך לחנות רכב מקומית ובקש עזרה בקריאת קוד הבעיה האבחונית של המכונית שלך. מכונאי מיומן ישתמש בכלי מיוחד כדי לגלות איזה קוד גורם לאור להדליק. אבל יש לזכור כי קודים אלה הם רק חצי מהקרב. עדיין תצטרך לאבחן את המכונית שלך על ידי טכנאי מוסמך אם אתה באמת רוצה לתקן את הבעיה.

3. לתקן את הדברים הזולים ביותר תחילה

פעמים רבות, נורית מנוע בדיקה היא רק תוצאה של תיקון קל וזול. לדוגמה, אחד הגורמים הנפוצים ביותר של נורית מנוע בדיקה הוא מכסה גז רופף. מכסה גז רופפת יכולה לגרום ליחס החמצן לדלק לרדת מעט אם המנוע שלך אשר ייזום DTC המציין בעיה עם מערכת הדלק. כל שעליך לעשות הוא הידוק מכסה הגז שלך ולאחר מכן ניקוי הקוד יכול להסיר את נורית מנוע הבדיקה על המכונית שלך להגדיר את דעתך בנוח. אז, לפני שאתה מכניס הרבה כסף לרכב שלך לתיקונים, נסה כמה טריקים פשוטים או תיקונים.

מה לעשות כאשר הבעיה חמורה יותר ממה שאתה יכול להתמודד

אם אינך בטוח שהבעיה הגורמת להתראת נורית מנוע הבדיקה שלך קבועה, פנה לאנשי המקצוע המהימנים בחנות מוסמכת לתיקון אוטומטי. על ידי לקיחת הרכב שלך לחנות תיקונים אמינה אתה יכול לנוח בקלות, ונהג בטוח יותר, בידיעה שתוכל סוף סוף לכבות את נורית מנוע הבדיקה. אל תחכה שיבדקו את נורית מנוע השירות שלך.

1 תגובות על “מה לעשות כאשר נורית מנוע דולקת ברכב”

  1. Micah

    ביצוע בדיקת מנוע מהירה הוא השלב הראשון שעליך לבצע. אם התוצאות מראות שהמנוע דולק, עליך לבצע בדיקת צעד אחר בכדי לזהות את הגורם המסתיר את התנועה.

כתיבת תגובה

Scroll to Top