מדוע לא כדאי לדלג על טיפול החלפת שמן

תחזוקת רכב רגילה יכולה להיות קלה לשכוח. כל בוקר, אנחנו קופצים למכונית כדי לרוץ לעבודה, והמכונית פשוט נוסעת.

עם זאת, שינויי שמן רגילים חשובים בהבטחת הפעולה החלקה של הרכב שלך. הנה 12 סיבות מדוע אתה לא צריך לדלג על שינוי השמן הבא שלך.

שחיקה במנוע

השמן במנוע שלך משמן את החלקים הנעים כדי להפחית את החיכוך במנוע. כאשר השמן טרי, הוא משמן ביעילות שיא, וזה מפחית את הבלאי היומי של הפעלת המנוע שלך.

ככל שהשמן מזדקן, הוא מתלכלך. כאשר הוא אוסף לכלוך ותיוק מתכת, יכולתו לשמן פוחתת, והמנוע שלך מתחיל להתבלות מהר יותר. ככל שתחכה יותר להחליף את השמן שלך,כך יש יותר בלאי על המנוע שלך.

קילומטראז גז גרוע

אף אחד לא אוהב לבזבז כסף על דלק. שינויי שמן רגילים מוודאים שהמכונית שלכם פועלת ביעילות שיא, כך שתוכלו ללכת רחוק יותר במיכל אחד.

כשהנפט שלך מתקלקל, זה גורם למנוע לעבוד קשה יותר. מנוע עובד קשה יותר פירושו שריפת יותר גז לקילומטר. ככל שתעבור בין שינויי נפט, כך תשרוף יותר גז לקילומטר.

נסיעה חלקה

אם לא היו לך שינויים קבועים בשמן בעבר, אתה כנראה מבחין בהבדל משמעותי באופן הביצועים של המכונית לפני ואחרי החלפת השמן. לאחר השלמת החלפת השמן, הרכב פועל בצורה חלקה ועם יותר כוח.

זיהום נוסף

מנוע יעיל הוא גם מנוע נקי. הפעולות הפנימיות של מנוע רכב מודרני מורכבות מאוד ומנוהלות היטב על ידי המחשב של המכונית שלך כך שהוא יקבל את קילומטראז הגז הטוב ביותר ולשרוף בצורה נקייה. כאשר השמן שלך לא עובד כמו שצריך, המנוע שלך פולט יותר זיהום.

אחריות

מכוניות חדשות יכולות להגיע עם אחריות מצוינת שעשויה להימשך עד עשור, תלוי איזה סוג של מכונית אתה קונה. עם זאת, עליך לבדוק את האותיות הקטנות.

רוב יצרני הרכב דורשים ממך לשמור על לוח זמנים קבוע לתחזוקה כדי שהמו אחריות תישאר תקפה. אם תדלג על שינויים רבים מדי בשמן, יצרן הרכב שלך עשוי לשקול את ביטול האחריות שלך. זה יכול לעלות אלפי דולרים אם יש בעיה.

ערך מכירה חוזרת

רוב האנשים לא חושבים על ערך מכירה חוזרת כשהם קונים מכונית. בסופו של דבר, עם זאת, הם ירצו למכור את המכונית הנוכחית שלהם ולקנות אחד חדש.

תזמון שינויי שמן רגילים יגדיל את ערך המכירה החוזרת של המכונית שלך, מכיוון שהמנוע יפעל טוב יותר כאשר תמכור את המכונית שלך. אתה עלול לקבל מחיר מכירה גדול עוד יותר אם תשמור תיעוד מפורט של תחזוקת המכונית שלך כדי להוכיח כמה טוב טיפלת במכונית.

בדיקת רכב

רוב המכניקה או שירותי החלפת הנפט יבדקו את המכונית שלך כאשר הם עושים החלפת שמן. הם יסתכלו על הסוללה, מסנני האוויר, הבלמים וכל דבר אחר שיש להם ברשימה. המכונאי שלך יכול לתפוס בעיות לפני שהן מתחילות, בין אם הן רואות סימנים מוקדמים של התמוטטות או פשוט מזכירות לך שצריך להחליף את מסנן האוויר שלך.

לוח זמנים לתחזוקה

לכל מכונית יש לוח זמנים תחזוקה הציע המפרט מתי אתה צריך לקבל שינוי שמן, לסובב את הצמיגים שלך, לשטוף את הרדיאטור וכל השאר. מתי בפעם האחרונה הסתכלת על זה? אף פעם?

המכונאי שלך כן. כאשר אתה לוקח את המכונית שלך להחלפת שמן, המכונאי שלך עשוי להזכיר לך על כל תחזוקה מתוזמנת הקרובה, כך שתוכל לשמור על המכונית שלך פועלת בצורה מושלמת.

תזכורות עונתיות

החלפת שמן יכולה גם להיות תזכורת טובה לחשוב על המכונית שלך. בהתאם לתדירות שבה היצרן ממליץ על החלפת שמן, באפשרותך להשתמש בשינוי השמן כתזכורת לתחזוקה עונתית. השתמש בשינוי שמן הסתיו שלך כתזכורת כדי להכין את המכונית שלך לחורף.

פיתוח הרגלי בעלות טובים על רכב

הרגלים לעולם אינם תלויים זה בזה. כאשר אתה בונה הרגלים טובים בתחום אחד של החיים, זה משפיע על האחרים. כאשר אתה שומר על קשר עם לוח הזמנים שלך שינוי שמן, זה יגרום לך יותר מודע של המכונית שלך ואיך זה עובד.

בוצה שמן

כשמן המנוע שלך מתפרק, טמפרטורת המנוע מתחמם. אם הוא נשאר חם יותר מדי זמן, ואתה לא משנה את השמן, השמן יכול להתחיל להפוך בוצה. כאשר אתה לא משנה את השמן במשך זמן רב, זה יכול לגרום נזק חמור למכונית שלך.

כישלון קטסטרופלי

כשל קטסטרופלי הוא כאשר מנוע המכונית שלך תופס. זה לא יקרה אם תדלגו על החלפת שמן או שתיים, אבל זה יכול לקרות אם תהפכו הרגל ארוך טווח של החמצת שינויי שמן.

שינויי שמן יכולים להיראות כמו אי נוחות, אבל הם נחוצים לשמירה על המכונית שלך פועלת במיטבה. אם אתה רוצה שהמכונית שלך תימשך זמן רב ותתפקד היטב, קח את הזמן כדי להחליף את השמן. אם לא, זה יעלה הרבה יותר בכסף וזמן בהמשך הדרך.

1 תגובות על “מדוע לא כדאי לדלג על טיפול החלפת שמן”

  1. אורי

    טיפול החלפת שמן מסייע להפחית את הריכוז של החולקים במנוע, השרירות של החולקים והצעלות של המנוע. אם תדלגו על הטיפול, תוכלו להגביל את הריכוז של החולקים ולהגביל את השרירות שלהם, מה שעשוי להביא לנזקים נוספים על המנוע.

כתיבת תגובה

Scroll to Top