לחץ אוויר בצמיגים – כל מה שצריך לדעת

באיזו תדירות אתה צריך לבדוק את לחץ האוויר של הצמיג שלך? איך מנפחים את הצמיגים שלך כמו שצריך? האם חנקן טוב יותר לצמיגים שלך מאשר אוויר דחוס?

האם ידעת צמיגים מנופחים להקטין את יעילות הדלק שלך ולהגדיל את הסבירות של נזק לצמיגים וכישלון? צמיגים מנופחים בצורה לא נכונה נוטים גם ללבוש צמיגים לא סדיר שיכול לקצר את חיי הצמיגים שלך. בסך הכל, בדיקת לחץ האוויר בצמיגים שלך לעתים קרובות יכולה לעזור לך לחסוך הרבה כסף לאורך חיי הצמיגים שלך.

החשיבות של לחץ אוויר צמיג נכון

צמיגים מנופחים כראוי מספקים חלוקה שווה של משקל הרכב שלך על פני כל תיקון המגע של כל צמיג, ומציעים את יעילות הדלק הטובה ביותר, ביצועי צמיגים ובגדי צמיגים. נהיגה במשך זמן רב על צמיגים מנופחים יתר על המידה או מנופחים עלולה לגרום ללבוש דריכה לא סדיר, ולקצר את תוחלת החיים של הצמיג שלך.

תת-אינפלציה לעומת אינפלציית יתר

צמיגים מנופחים בולטים יתר על המידה ומניחים את משקל הרכב על קירות הצמיג. עם הזמן, הצמיג שלך יחווה בלאי מוגזם על כתפיו, הפחתת חיי הצמיגים שלו. צמיגים מנופחים יכולים גם ליצור הצטברות חום מופרזת שעלולה לפגוע בקיר הצד של הצמיג.

בנוסף, צמיגים מנופחים גורמים להתנגדות נוספת כשהם מתגלגלים במורד הכביש, ומפחיתים את צריכת הדלק של הרכב.

צמיגים מנופחים יתר על המידה מתנפחים החוצה במרכז, ומפחיתים את תיקון המגע (ואת אחיזת הצמיג על הכביש), מה שעלול להוביל לבלאי דריכה לא סדיר ולצמצום חיי הצמיגים.

באיזו תדירות לבדוק את לחץ האוויר בצמיגים

סוגים רבים של תנאי נהיגה וגורמים סביבתיים יכולים להפחית את לחץ האוויר בצמיגים, כולל:

  • מחלחל. צמיגים מאבדים אוויר מקיר הצד של הגומי בקצב של כ 1-2 PSI לחודש.
  • מזג אוויר. לחץ הצמיגים מפחית ב-1 PSI לירידה של 10 מעלות בטמפרטורה. ההפך הוא גם נכון, כך מילוי מחדש של הצמיגים שלך בהצמדה קרה ממש לפני חימום טמפרטורה משמעותי יכול להוביל overinflation.
  • שינויי גובה יכולים לגרום לשינויים בלחץ האוויר בצמיגים.
  • סכנות בכביש כגון ברגים, מסמרים וכו ', יכול להיות מוטבע בצמיג שלך ולפעול כמו תקע לא יעיל, מה שמוביל צמיג לאבד לחץ כל כך לאט אתה לא יכול להבחין.

כתוצאה מכך, אתה צריך לבדוק את לחץ הצמיג שלך לפחות פעם בחודש או בכל נסיעה אחרת כדי להתמלא בגז – מה שלא יהיה לעתים קרובות יותר. אל תשכח לבדוק את לחץ הצמיגים של הרזרבי, מדי.

אל תחכו עד שנורה לוח המחוונים נדלקת כדי להתריע על לחץ צמיגים נמוך – התראות אלה אינן מופעלות עד שצמיג נמצא 25% מתחת ללחץ האוויר הנכון שלו. ההשפעות השליליות של נהיגה על צמיגים מנופחים מתחילים עם פחות מ 5%.

כמה אוויר צריך צמיג?

שלט הצמיגים או הצמיגים של בעל הרכב יפרט את לחץ הצמיגים המומלץ כל פאונד לאינץ' מרובע (PSI) עבור הצמיגים הקדמיים והאחוריים (שעשויים להיות שונים). PSI על הצמיג הוא הלחץ המרבי, אז להישאר עם הלחץ המומלץ על ידי יצרן הרכב שלך. לכל רכב יש דרישות ספציפיות, אבל לרוב מכוניות הנוסעים יש לחץ מומלץ בין 30 ל -35 PSI.

כיצד לנפח כראוי את הצמיגים שלך

בצע את השלבים הבאים כדי לנפח את הצמיגים שלך כראוי:

  • הסר את כובעי גזע שסתום מכל צמיג ולשמור אותם בטוחים.
  • חבר את הזרבובית של מדחס אוויר לגזע השסתום ולאטום אותו באמצעות מנגנון הנעילה על ראש הזרבובית (האזינו לבריחה אווירית כדי להצביע על חותם לא תקין).
  • הפעל את מדחס האוויר (שיהיה חזק) ולנפח ל- PSI הנכון באמצעות מד או המילוי הכלולים של המדחס במשך 5-10 שניות ובדוק עם מד לחץ צמיג ידני.
  • כבה את מדחס האוויר והסר את ראש הזרבובית כשתגיע ל- PSI המתאים. אם אתה ממלא את הצמיג יתר על המידה, שחרר אוויר על ידי לחיצה על סיכת השסתום המרכזית.
  • בדוק מחדש את לחץ הצמיג לפני החלפת כובעי גזע שסתום.

טיפים נוספים:

  • תמיד להחליף את כובעי גזע שסתום שלך לאחר מילוי הצמיגים שלך – לשים אותם במקום שאתה יכול לראות אותם, כך שאתה לא שוכח ולנסוע בלעדיהם.
  • שמור מד אוויר מדויק ברכב שלך והשתמש בו באופן קבוע.
  • בדוק את לחץ הצמיג שלך לאחר שינויי טמפרטורה קיצוניים.
  • מלאו את הצמיגים באיטיות כדי להימנע מניפוח יתר שלהם.
  • צור שגרה לבדיקת לחץ האוויר של הצמיגים שלך, כולל הרזרבי שלך, ודבוק בו.

 

1 תגובות על “לחץ אוויר בצמיגים – כל מה שצריך לדעת”

  1. David

    הלחץ בצמיגים נועד לשפר את יכולת הרכב לנהוג בצורה יעילה ובטוחה, בעודו מאפשר יציאה אווירית של הרכב.

כתיבת תגובה

Scroll to Top