הכל על גלגלים, אגוזי שאג וחישוקים ברכב

כמה אתה יודע על גלגלים, חישוקים ואגוזים? מה שאתה לא יודע יכול להשפיע לרעה על ביצועי הרכב שלך.

אגוזי שאג

האם אתה רוצה לדעת אילו אגוזי לסחוב הם הטובים ביותר עבור גלגלי אפטרמרקט שלך? האם אתה רוצה להחליף אגוזי לסחוב הנוכחי שלך? כך או כך, יש הרבה שאתה צריך לדעת על אגוזי לסחוב לפני שאתה מבצע את הרכישה שלך. הנה כמה יסודות אגוז לסחוב כדי להתחיל.

מה הם אגוזי שוב צמיגים?

נקרא גם ברגי לסחוב, אגוזי לסחוב הם החומרה המאבטחת את הגלגל שלך ואת הרכב הצמיג לרכב שלך. למרות שהם קטנים, אגוזי לסחוב יש את המשימה החשובה ביותר של הבטחת הגלגל שלך מותקן בבטחה ובבטחה.

אגוזי סחבת משתנים בגוון חוט וגודל, אבל אחד ההבדלים המכריעים ביותר בין סוגי אגוזי לסחוב הוא מושב אגוז לסחוב, נקודת המגע שבה אגוז לסחוב פוגש את הגלגל. מושב סוחב הגלגלים ומושב האגוז חייבים להתאים, או שהאגוזים לא יאבטחו בבטחה את הצמיג ואת הרכב הגלגל לרכב שלך.

סוגי אגוזי מזחלות

יש מגוון רחב של אגוזי מזחלות זמינים. כמה מסוגי אגוזי הבורג הנפוצים ביותר כוללים:

  • לסחבות מושב חרוטיות או מחודדות יש מושב מזחלות בצורת חרוט.
  • לחבטות חוט מורחבות (ET) יש מושב חרוט ודורשות מפתח מיוחד לחריצים המפולגים.
  • לסחבות במושב שטוח יש מושב שטוח דמוי מכונת כביסה.
  • ברגי לוג מחוברים לסוס הרבעה ומברגים על הרוטור ולא על הרבעה. הם נראים בעיקר על כלי רכב אירופיים כמו פולקסווגן, מרצדס, ב.מ.וו ואאודי.
  • מזחלות המושבים כוללות מושב מכונת כביסה שטוח עם אזור חוט ארוך יותר מאשר מזחלות מושב שטוחות.
  • לסחוב כונן מסולעת בקוטר קטן יש מושב חרוט, הם קטנים בקוטר, וצריכים מפתח מיוחד כדי להסיר אותם.
  • לסחוב כדורי או מושב כדור יש מושב מזחלת מעוגל.
  • לסחוב בסגנון טרנר יש מושב חרוט, הם קטנים מאוד בקוטר, וצריכים מפתח מיוחד מוכנס לתוך הפנים של אגוז לסחוב כדי להסיר אותם.

אגוזי לסחוב חייב להיות האורך הנכון עבור הרכב שלך כי ברגים לסחוב כי הם ארוכים מדי יכול לגרום לבעיות תנועה.

מידות אגוזי מזחלות

בנוסף לאורך, אגוזי לסחוב חייב להיות בגודל הנכון כדי להתאים לדרישות הרכב שלך. מידות אגוזי לוג ניתנות בשני מספרים. המספר הראשון הוא קוטר החתיך, והשני הוא גובה החוט. על אגוזי סוחט סטנדרטי, המגרש חוט הוא מספר החוטים לאינץ ', בעוד על חתיכים מטריים, המגרש חוט הוא המרחק (במילימטרים) בין כל חוט.

לדוגמה, אגוז מזחלת 10mm X 1.25 יש קוטר 10mm עם גובה חוט של 1.25 מ"מ. גדלי אגוזי הבורג הנפוצים ביותר כוללים:

  • 10 מ"מ X 1.25
  • 12 מ"מ X 1.25
  • 12 מ"מ X 1.50
  • 12 מ"מ X 1.75
  • 14 מ"מ X 1.25
  • 14 מ"מ X 1.5
  • 14 מ"מ X 2.0
  • 7/16 אינץ' X 20
  • 1/2" X 20
  • 9/16 אינץ' X 18

רוב האגוזים הם ימניים משורשרים ופעלים לפי הכלל "ימני הדוק, שמאלי רופף". אגוזי מזחלות שמאליות הם נדירים ומסומנים בדרך כלל עם "L" או "LHT" בצד האגוז.

מהי מעורבות חוט אגוז מזחלת?

מעורבות בשרשור מתייחסת לכמה סיבובים מלאים אגוז מזחלת עושה לפני שהוא הדוק או כמה מגע יש לאגוז מזחלת עם החתיך. אם אגוזי סוחטים רגילים אין מספיק מעורבות חוט, ייתכן שיהיה עליך חוט מורחב (ET) לסחוב אגוזים – לוודא חורי לסחוב בגלגל רחבים מספיק עבור אזור החוט המורחב.

מהו מומנט אגוז מזחלת?

מאחז אגוזי לוג מתייחס לכמות הכוח הנדרשת להדק אגוזי סוחט. לכל רכב יש דרישות מנומנט ספציפיות. מומנט אגוזי סוחט נכון, הנמדד בקילוגרמים רגליים (ft-ft), מבטיח התאמה בטוחה ומאובטחת. אגוזי מזחלות מתחת או מוגזמים יכולים לגרום לבעיות בטיחות.

מדוע הקוטר החיצוני של אגוזי שאג חשוב?

בעוד שלרוב האגוזים יש צורת אגוז משושה שמתאימה לשקעים רגילים, אחרים דורשים מפתחות מיוחדים כדי להתקין או להסיר אותם. לא משנה איזה סוג של אגוזי סוחט יש לך, ודא שיש לך את הכלי הנכון כדי להסיר אותם, כך שתוכל לשנות את הצמיג שלך אם אתה מקבל שטוח.

אילו אגוזי סרוג אני צריך לגלגלי אפטרמרקט?

גלגלי אפטרמרקט יכולים להוסיף סגנון וביצועים לרכב שלכם, אבל רוב אגוזי ה-OE (הציוד המקורי) לא יתאימו לגלגלי אפטרמרקט, אז הקפידו לשדרג גם אגוזי סחיטה שיתאימו החישוקים החדשים של הגלגלים שלכם.

כיצד למדוד רוחב מסגרת

אם אתה מחליף את הצמיגים או הגלגלים שלך, אתה צריך לדעת את מידות הגלגל שלך ואיך הם משפיעים על הרכב שלך ועל האופן שבו הוא רוכב. רוחב החישוק, הנקרא גם רוחב השפה, נמדד ממושב חרוז למושב חרוזים – נקודות המגע בין הגלגלים לצמיגים.

גודל הצמיג ורוחב השפה חייבים להיות תואמים מכיוון שרוחב השפה משפיע ישירות על תיקון המגע של הצמיג. זה יכול לשנות את האופן שבו הרכב שלך מתמודד והצמיג מתקשר עם הכביש.

מהו גודל הצמיג המרבי עבור רוחב שפה?

בגלל הבנייה הגמישה שלהם, רוב גדלי הצמיגים עובדים על טווח קטן של רוחבי שפה (בדרך כלל בתוך סנטימטר או שניים). עם זאת, עליך להישאר בטווח של שילובי רוחב/גודל צמיגים מאושרים שנקבעו על ידי איגוד הצמיגים והחיים והארגון הטכני האירופי לצמיגים ושוליים.

כיצד רוחב החישוק משנה את הביצועים?

אם אתה שומר על אותו גודל צמיג אבל להגדיל את רוחב שפתך, הצמיג יהיה מעט רחב יותר ואת הקיר הצדדי יהיה הדוק יותר. זה יספק תגובת היגוי מהירה יותר – אך על חשבון נסיעה חלקה. מצד שני, לשים את אותו גודל צמיג על שפת צרה יותר יהיה לרכך את הטיפול אבל לספק נסיעה חלקה יותר.

מנול גלגל

אתה צריך להבין את מנול הגלגלים כי זה קריטי להתקין גלגלים בבטחה. מהו מומנט גלגל, ואיך אתה בודק את זה?

מהו מומנט גלגל?

מומנט גלגל הוא כוח סיבובי המודד את מתיחות האגוזים ברגל (ft-ק"ג). לכל רכב יש את דרישות הומנט שלו.

איך בודקים את מנוחה הגלגלים?

מפתח ברגים מומנט הוא כלי שנועד למדוד כוח סיבובי. עדיף שתשתמש בו כדי להדק את האגוזים שלך למפרט מומנט של הרכב שלך לאחר שתתקין אותם ביד. תמיד לשחרר ולהדק אגוזים לסחוב בתבנית בצורת כוכב.

מדוע אנו פועלים לפי דפוס מסוים ?

שימוש בתבנית הכוכב כדי לשחרר ולהדק אגוזים מסייע להחיל מומנט באופן שווה על הגלגל, התחמקות מהלחץ המשותף לכל החתיכים ואגוזים לסחוב וקידום מרכוז הגלגלים.

מדוע מפרט היצרן חשוב?

אגוזי סרוג מהודקים באופן שגוי עלולים לגרום לגלגל להשתחרר או אפילו לרדת לגמרי.

יישור גלגל

אם ההגה שלך כבוי למרכז כאשר אתה נוהג ישר, הרכב שלך מושך לצד אחד, או שאתה מבחין ללבוש צמיג לא סדיר, ייתכן שיהיה עליך יישור גלגל. אבל מהו שירות יישור גלגל?

מהו יישור גלגל?

דברים רבים יכולים לגרום ליישור שלך לצאת מכלל שליטה, אבל הגורמים הנפוצים ביותר הם השפעות עם המדרכות, מהמורות, או אובייקטים אחרים. עם הזמן, בלאי רגיל על הרכב שלך יכול גם להשפיע על היישור שלך. כמה דוגמאות כוללות:

  • מוטות צמיגים שחוקים
  • מעיינות חלשים או שחוקים
  • מפרקי כדור שחוקים

שירות יישור גלגל מתאים ארבע הגדרות כדי להחזיר רכב ליישור הנכון: קמבר, גלגלית, בוהן וגובה הנסיעה.

קמבר

קמבר הוא הטיה כלפי חוץ או כלפי פנים של צמיג כאשר הוא נצפה מחזית הרכב. קמבר חיובי מתייחס לצמיג מוטה החוצה, וקמבר שלילי מתייחס לצמיג מוטה פנימה. לקמבר יש את המגוון הנרחב ביותר של הגדרות מומלצות כדי להתאים למאפייני טיפול שונים ברכב. ככל שנהג לוקח פינות בצורה אגרסיבית יותר, כך הרכב שלו צריך להיות גבוה יותר.

גלגלית

גלגלית מתייחסת לזווית ציר ההיגוי – רכיב המתלים התומך בהרכבת הגלגל והצמיג. גלגלית מיושרת כראוי תורמת ליציבות במהירות גבוהה ולתחושת היגוי.

אצבע כף הרגל

בוהן היא הטיה פנימה או החיצונית של הצמיג כאשר נצפים מלמעלה. רכבי הנעה קדמית (FWD) זקוקים להגדרת בוהן-אאוט מפצה על הצן הקדמי מכיוון שהגלגלים הקדמיים מושכים זה לעבר זה בזמן שהרכב נע. כלי רכב הנעה אחורית (RWD) עשויים להיות בעלי הגדרת בוהן בסרס הקדמי מכיוון שגלגלים אלה מתרחקים זה מזה תוך כדי האצה.

גובה הנסיעה

גובה הנסיעה מתייחס למרחק בין מסגרת הרכב לכביש ומספק נקודות התייחסות לשאר מדידות היישור. אם תרים או תוריד את הרכב, תזדקק ליישור גלגל לאחר סיום ההתאמה האישית.

1 תגובות על “הכל על גלגלים, אגוזי שאג וחישוקים ברכב”

  1. אוריה

    הכל זה נחמד! הגלגלים ואגוזי שאג מאפשרים לנו להנות מחופשת רכיבה בהנאה, והחישוקים מאפשרים לנו להגיע אל היעד בבטחה.

כתיבת תגובה

Scroll to Top