איך אני יכול לשמור על המכונית שלי?

עבור רובנו, המכונית שלנו היא דם החיים שלנו. אוקיי, זה יכול להיות קצת דרמטי מדי, אבל אנחנו תלויים במכוניות שלנו להרבה דברים. ובעוד אנו מוצפים בטענות על מוצרים מיוחדים שישאירו את המכוניות שלנו על הכביש כמעט לנצח, אין שיקוי קסם להשגת המרב מהמכוניות שלנו.

כדי לעקוב אחר תוכנית תחזוקה פשוטה, או לא לעקוב אחר תוכנית תחזוקה פשוטה?

החדשות הטובות הן שזה לא קשה מאוד לטפל ברכב שלך ברגע שאתה יודע כמה כללי תחזוקה בסיסיים . ביצוע כללים אלה יכול לשמור על המכונית שלך פועלת הרבה יותר זמן ממה שאי פעם חשבת אפשרי. אמנם זה יכול להיות מפתה לנסות את הגימיק האחרון בשוק, עדיף להישאר עם לוח זמנים תחזוקה פשוט עבור המכונית שלך.

 

שמירה על פשטות

סביר להניח ששמעת או הכרת מישהו שבבעלותו מכונית עם מספר מגוחך של קילומטרים עליה. סביר להניח ששמעתם או הכרתם מישהו (אולי אתם המישהו הזה) שמכונית שלו נתנה קצת אחרי 160,000 ק"מ. ההבדל בין שתי המכוניות הוא יותר מסתם להפוך את הדגם. זה לעתים קרובות המקרה כי ההבדל העיקרי הוא עקביות של לוחות הזמנים תחזוקה. למרבה המזל, כמה טוב אתה שומר על המכונית שלך הוא גם בשליטתך.

אין סוד להפיק את המרב מהרכב שלך. על ידי ביצוע כמה צעדים פשוטים, אתה יכול להיות אחד מאותם אנשים שמכוניותיהם נראה להמשיך ולהמשיך, שמירה על חשבונות התיקון שלך למטה ואת המכונית שלך על הכביש.

בדוק ושנה את השמן במרווחי זמן קבועים

 

זוהי אולי הדרך החשובה ביותר שאתה יכול לשמור על המנוע שלך פועל בצורה חלקה במשך זמן רב לבוא. על ידי בדיקת רמות השמן שלך לפחות פעם בחודש, אתה תדע כמה, אם בכלל, שמן המכונית שלך משתמשת, ולעזור לך לזהות בעיות פוטנציאליות לפני שהם קורים.

הוא האמין כי שינויי שמן צריך להיעשות כל 3,000 קילומטרים או 3 חודשים, המוקדם ממוקדם. המלצה זו מגיעה מתקופה שבה שמן המנועים לא היה מתקדם כפי שהוא היום. בעבר, אם השמן נשאר בארכובה במשך זמן רב מדי, הוא החל להתפרק, מה שגרם להצטברות בוצה. שמני המנוע של היום לא מתפרקים כל כך מהר, ולכן, לא גורמים להצטברות בוצה באותה מהירות. מנועים גם עברו שינויים רבים לאורך השנים וכעת הם מסוגלים לרוץ זמן רב יותר עם פחות תחזוקה. בשל התקדמות זו, יצרני רכב רבים מייעצים כעת ללקוחותיהם להחליף את השמן שלהם כל 5,000 או 7,500 קילומטרים.

לא משנה באיזה לוח זמנים תחזוקה תבחר לעקוב, ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון. לדוגמה, אם אתה עושה הרבה נהיגה עצור וללכת, יש את המכונית שלך סרק הרבה, או לנהוג במזג אוויר קיצוני, ייתכן שיהיה עליך לשנות את השמן שלך לעתים קרובות יותר. חשוב גם לזכור כי כל מכונית שונה ויש לה צרכים שונים. כאשר מחליטים באיזו תדירות לשנות את השמן שלך ואיזה סוג של שמן להשתמש, זה תמיד הכי טוב לראות מה יצרנית הרכב ממליצה וללכת משם.

 

יש מערכות קירור סמוקות ושינוי קירור

שמן מנוע הוא לא הסוג היחיד של שמן במכונית שלך שצריך לבדוק במרווחי זמן קבועים. אמנם הם לא צריכים להיבדק ולהחליף כמעט באותה תדירות, שידור ושמנים דיפרנציאליים צריך להיות שונה בזמנים ספציפיים גם כן. כלל אצבע כללי הוא לשנות את נוזלי השידור שלך כל 30,000 קילומטרים, אבל אתה צריך להתייעץ עם המדריך של הבעלים שלך כדי לראות מה מומלץ עבור להפוך את הדגם שלך.

אם יש לך רכב הנעה קדמית, אין צורך לשנות נוזל דיפרנציאלי. למה? מכיוון שבכוננים קדמיים, הדיפרנציאל ממוקם מלפנים ומשתף נוזל עם תיבת ההילוכים שלך. בכוננים אחוריים, השמן הדיפרנציאלי ממוקם מאחור, ואילו כונני ארבעה גלגלים כוללים שלושה דיפרנציאלים – אחד מלפנים, אחד במרכז ואחד מאחור. שמן דיפרנציאלי זה צריך להשתנות באותם מרווחי זמן כמו שמן ההולכה.

שינוי שידור ושמנים דיפרנציאליים

 

אם אתה צורך בתחזוקה שוטפת למכונית שלך, במיוחד שמן משתנה כל 5,000 ק"מ, קל לשמור על מערכת הקירור שלך. התחל על ידי בדיקת נוזל הקירור שלך בכל פעם אחרת הגיע הזמן להחליף את השמן, או לפחות פעמיים בשנה.

אמנם זה יכול להיות רעיון טוב לבדוק את הקירור שלך כמה פעמים בשנה, זה לא בהכרח אומר שזה צריך להיות שונה כי לעתים קרובות. למעשה, זה לעתים קרובות מספיק כדי לקבל את זה השתנה פעם ב 2-3 שנים, או 24,000, ל 36,000 קילומטרים, המוקדם ממוקדם. אם אתה נוהג בטמפרטורות חמות מאוד, ייתכן שיהיה עליך לשנות את הנוזל שלך לעתים קרובות יותר, אולי אפילו לעתים קרובות כמו פעם בשנה. ניתן למנוע את הצטברות הקורוזיה ומרבצים אחרים באמצעות תערובת של חצי נוזל קירור ומים מזוקקים למחצה. זה צריך להיעשות פעם בשנה וישמור על מערכת הקירור שלך במצב עבודה טוב עבור קילומטרים לבוא.

בדוק ושנה את נוזל הבלמים שלך

הבלמים, יחד עם המנוע, הם ככל הנראה המרכיבים החשובים ביותר של מכונית. הם עוזרים לך למנוע התנגשויות אחוריות, כמו גם למנוע ממך לקרוס קדימה לתוך מד החניה במרכז העיר. למותר לציין, הבלמים שלך דואגים לך, אז אתה צריך לעשות את זה בעדיפות גבוהה כדי לטפל בהם.

 

כדי לשמור על הבלמים שלך, אתה צריך לבדוק באופן קבוע את נוזלי הבלמים שלך, ואם יש צורך, לשנות את הנוזלים. נוזל בלמים הוא נהדר במשיכת לחות, וזה לא נהדר עבור המכונית שלך. לחות מובילה לשורה של בעיות, כולל קורוזיה וחלודה, אשר יכול להוביל הבלמים שלך בסופו של דבר נכשל. חלק מהתאונות הן בלתי נמנעות, אך ניתן להימנע מתאלו הנגרמות על ידי בלמים לא יעילים ולא יעילים. נוזלים אלה צריכים להיות דיממו והחלפתם מדי שנה / על ידי כך, אתה תשמור על המשפחה שלך ואחרים בטוחים יותר, יחד עם מניעת תאונות מביכות פוטנציאליות בעת ניסיון להחנות את המכונית שלך.

נקו את הרכב

בעוד שרוב האנשים שואבים אבק ושוטפים את מכוניותיהם על בסיס קבוע למדי, יש יותר לנקות את המכונית שלך מאשר לשאוב את החלק הפנימי ולגרום לזרחת החיצונית.

המכונית שלך נוסעת ברחובות מכל הסוגים ובכל התנאים, ובכך נתקלת בהרבה דברים לא נעימים ובלתי נעימים. מלכלוך כביש יומיומי למלח חורף, החלק התחתון של המכונית שלך עובר הרבה על בסיס יומי. לכן, בעת שטיפת המכונית שלך, אתה צריך מדי פעם לשטוף את החלק התחתון כדי להסיר את כל החומרים שעלולים להיות מזיקים ומטרידים מהמכונית שלך.

הברקה באופן קבוע

 

בנושא של שמירה על המכונית שלך לא רק פועל, אלא גם נראה טוב, הוא באיזו תדירות אתה צריך הברקה המכונית שלך. בעוד באיזו תדירות אתה צריך הברקה המכונית שלך פתוחה לדיון, הוא האמין בדרך כלל כי זה צריך להיעשות איפשהו בין פעם בשישה חודשים ופעם בשנה. אם אתה בצד האובססיבי יותר מבחינת המראה של המכונית שלך, שעווה כל 3 חודשים אינה בלתי סבירה. שעווה באופן קבוע שומר על הצבע שלך במצב טוב ומגן על הגוף של המכונית שלך מפני סוגים מסוימים של נזק קוסמטי. רק את האיכות הגבוהה ביותר של הברקה יש להשתמש כדי להבטיח כי המכונית שלך מרוויחה ככל האפשר שעווה שלה

הגן על המכונית שלך מפני מזג האוויר

סוגים רבים של מזג אוויר עלולים להזיק למכונית שלכם, ולכן חשוב לנקוט צעדים כדי למנוע נזק מסוג זה. קור קיצוני וחום קיצוני הם האשמים הגדולים ביותר כשמדובר בעשיית הרס על הקרביים והחוץ של המכונית שלך.

מזג אוויר קר יכול להיות בעייתי עבור כלי רכב, והוא הגורם השורש של כמות מפתיעה של נזק לרכב. במזג אוויר קשה, במיוחד בימי החורף הקרים ביותר, יש להשתמש במקום חניה מקורה. אם אתה בבית, ודא שיש לך מקום במוסך שלך להחנות את הרכב שלך כדי להגן עליו מפני הקור. הקור יכול להיות קשה מספיק על המכונית שלך, אבל שמיכה של שלג המכסה את הרכב שלך יכול להיות מזיק במיוחד, גורם לא רק החיצוני שלך להיפגע, אבל להגדיל את הסיכויים של חלקים אחרים הקפאה.

 

מזג אוויר חם יכול להזיק למכונית שלך בדיוק כמו מזג אוויר קר. בין הפריטים הפוטנציאליים להיפגע הם פלסטיק פנים, פנים (מושבים ופריטים נלווים), וצבע חיצוני. למרבה המזל, ניתן לעזור למכונית שלך למנוע את הנזק שנגרם על ידי קרני השמש. הדרך הטובה ביותר להגן על המכונית שלך מפני החום היא על ידי חניה בצל או תחת איזה כיסוי. אם אין מקומות חניה מקורים זמינים, השתמש במסך הדפלקטור של החלון או החל מגן UV כדי להגן על החלק הפנימי של המכונית שלך.

משמנים ומשמנים באופן קבוע

כל כלי או פיסת מכונות שיש לה חלקים נעים דורשת גריז כדי לא רק לשרוד, אלא לבצע ברמה הגבוהה ביותר שלה. המכונית שלך היא מכונה בעלת ביצועים גבוהים שאתה תלוי בה כדי להביא אותך ואת משפחתך ממקום למקום. בעולם התרבותי, מכונית היא הכרח מוחלט, ומסיבה זו בלבד, יש לשמור עליה במצב תקין.

ייתכן שאתה תוהה איזה חלק של המכונית שלך צריך להיות משומן ביותר. התחל עם השלדה של הרכב שלך. זה מה שתומך בחלק הארי של משקל הרכב שלך, כולל רכיבים כגון זרועות היגוי ומערכות מתלים. בדרך כלל, זה רעיון טוב לעשות את זה כל 3 חודשים או 10,000 קילומטרים, או משהו כזה. דרך קלה לזכור מתי לעשות זאת היא על ידי סיכה כל שינוי שמן אחר.

זה גם חיוני כדי לשמן חלקים נעים אחרים. ישנם חלקים אחרים מינוריים יותר, אך בכל זאת חשובים, של המכונית שלך כי צריך להיות משומן מעת לעת גם כן. חלקים אלה כוללים צירי דלתות, פסי חלון, מנעולי דלתות, אטמי דלתות ואחרים. אמנם אין בהכרח מרווחי זמן קבועים שבהם לשמן פריטים אלה, בערך פעם בשנה צריך להיות מספיק. תחזוקה על פריטים אלה צריך לקחת פחות מכמה שעות מזמנך והוא יכול למנוע בעיות מטרידות בהמשך הדרך.

בדוק, נקה וארז מחדש מיסבים גלגל עם גלגל נושא גריז

 

בין אם אתה מבצע את תחזוקת המכונית שלך בעצמך או לוקח את המכונית שלך למכונאי כדי לקבל שירות, זה צריך להיעשות במרווחי זמן קבועים. זה יכול להיראות מייגע, אבל זה לא צריך להיעשות לעתים קרובות מאוד. והכי חשוב, זה הרבה פחות יקר לתחזק ולשמן את מיסבי הגלגל שלך מאשר צריך להחליף בטרם עת צירים ורכזות. מנקודת מבט בטיחותית, סוג זה של בדיקה גם עוזר למנוע ממך לאבד אחד או יותר של הגלגלים שלך תוך שיוט במורד הכביש המהיר, אשר יכול להיות מביך כמו שזה מסוכן.

ביצוע תחזוקת צמיגים

ישנם גורמים רבים התורמים לתדירות שבה יש להחליף את הצמיגים שלך, כולל סוג המכונית שבבעלותך, כיצד והיכן היא מונעת, וכמה טוב אתה שומר על הצמיגים שלך. בסופו של דבר, בעלי מכוניות צריכים לדעת איך לבדוק ללבוש ואיך להחליט מתי צמיגים צריך להיות שונה.

הדרך הראשונה לבדוק את הצמיג שלך היא לבחון את מוטות ללבוש לדרוך (גשרי הגומי בחריצים שבין הרכסים). אם אתה מוצא כי מוטות אלה הם ברמה עם דפוס לדרוך, הצמיג צריך להיות מוחלף. צמיג יכול להיבדק גם באמצעות מד עומק. כלים אלה זולים וקלים למצוא בכל מאגר חלקי חילוף רכב מכובד. באמצעות כלי פשוט זה, אתה יכול לקבל מדידה מדויקת יהיה מסוגל טוב יותר לקבל את ההחלטה הטובה ביותר האפשרית על מתי הגיע הזמן להחליף את הצמיגים שלך.

 

הדרך הטובה ביותר להפיק את המרב מהצמיגים שלך היא לתחזק אותם כראוי. זהו תהליך פשוט למדי המורכב בעיקר להבטיח כי הצמיגים שלך מנופחים כראוי. הן צמיגים מנופחים והן צמיגים מנופחים יתר על המידה יכולים להוביל למספר בעיות, ויובילו ללבוש לא אחיד או מוגזם לאורך זמן. התייעץ עם יצרן הצמיגים או הידן של הבעלים שלך כדי להבין את רמת האינפלציה המומלצת עבור הצמיגים שלך.

השורה התחתונה

כפי שדיברנו, אין שיקוי סודי או נוסחת קסם כדי להפוך את המכונית שלך להימשך זמן רב. אז, לשנות את הנוזלים שלך, לשטוף שעווה המכונית שלך באופן קבוע, ולהגן על המכונית שלך מפני תנאי מזג אוויר קשים. בעקבות תוכנית תחזוקה פשוטה, תוכל לשמור על המכונית שלך נראה ורץ נהדר, תוך השארת אחרים לשאול איך אתה עושה את זה. והכי חשוב, אתה יודע שאתה יכול להסתמך על זה לקחת אותך לאן שאתה צריך ללכת.

1 תגובות על “איך אני יכול לשמור על המכונית שלי?”

  1. עומר

    כדאי לבצע תיקונים רגילים, כגון שחיטת גלגלים ועיצוב מזגן כל שנה, כמו כן יש לבצע בדיקת מצב המנוע כל פעם שתחזור מסיור ארוך.

כתיבת תגובה

Scroll to Top